Ma volt nálunk az új, Petra védőnénink újra. Elég sokat beszélgettünk, sok témát beszéltünk át. Egy-kettő kapcsán össze is foglalom a már meglévő ismereteimet ezzel is lehetőséget biztosítva a kereső kismamáknak, - akik úgyszintén újdonságokkal találkoznak nap, mint nap -, hogy egy újabb nézőpontot ismerhessenek meg. Némelyik rövid gondolat lesz, némelyiket hosszabban is körüljárom.

Egy szösszenet, amivel most elkezdem ezt a sorozatot:

Saját magamon tapasztaltam eddig, hogy ha bármilyen öltözetben is tettem-vettem és utána ledőltem aludni egy kicsit, akkor rövid idő után arra ébredtem, hogy fázom. Rákérdeztem a védőnéninél, hogy hogy is van ez és hogy Rékámat hogyan is altassam akkor, hogy ne fázzon? Azt a választ kaptam, hogy érdemes úgy csinálni, hogy ha a baba lefekszik aludni, akkor ne legyen ki a csupasz bőre, mert akkor le- és meghülhet, és ilyenkor mindig tegyünk a csupasz részre legalább egy pelust. Ha viszont fedett a teste a csecsemőnek (pl. body és rugi kombináció van rajta), akkor nem szükséges plusz felület.

Elgondolkodtam: Lehet, hogy engem is mindig betakartak alvás közben (mint ahogyan én is eddig csináltam Rékával), és ezért igénylem mindig a plusz réteget, hiszen ezt szoktam meg? (Leírva ez teljesen triviálisnak hangzik. Úgy tűnik, jó a kérdésfeltevés. :>) Lehet, hogy alternatív megoldásként az is teljesen jól megállja a helyét, ha úgy szoktatom a leányzót, hogy csak a csupasz bőfelület kap egy pelusréteget, és akkor az ő hőháztartása másképp alakul a későbbiekben?

Egyelőre igenleges a válaszom ezekre a kérdésekre. Mivel szeretek mindent alapos körüljárás után véleményezni, ezért most egy teszt-időszakbe lépünk és megnézzük, az "új" módszert kitartóan alkalmazva (lsd. a fentebb kifejtett, csak a csupasz bőrfelületre tegyünk takarót c. részt), megfázik-e a kishölgy vagy sem. (Azt várom válaszként, hogy nem, nem fog megfázni. Sőt, kutya baja sem lesz.:) ) Ezzel fogom igazolni majd a feltevésem helyességét és magyarázatot adni arra is, hogy Apa és én miért is fázunk, ha nincs rajtunk az alvás során egy takaró, míg más csecsemők a kezdetektől egy szál pelusban édesdeden átalusszák az éjszakát.

Ilyen témákra lehet még számítani a későbbiekben:

- Hozzátáplálás kezdése: Hogyan és mit tápláljunk hozzá? Hogyan, milyen rendszer szerint kóstoltassunk?

- Csecsemők és a szemvizsgálat kérdésköre

- El lehet-e kényeztetni egy gyereket? Ha igen, hogyan és mivel?

- Mivel kössem le a hathónapos lányom figyelmét? Mire van neki igénye?

További szép, napos hetet kívánok Minden Olvasónak!

Üdv:

Gizus

www.kismama-portal.hu (HAMAROSAN ÉRKEZIK!)

www.kismama-portal.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kismama-portal.blog.hu/api/trackback/id/tr292063104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása